Ring mig op!

    Vælg ugedag(e)

    Vælg foretrukket tidsrum

    Du har også mulighed for at benytte formularen nederst på siden, hvis du ønsker at uddybe din henvendelse.

    MENTALE FORHINDRINGER

    Den letteste er at fastholde status quo

    Vi mennesker er vanedyr og hardwired til at yde modstand mod al forandring. Det er helt naturligt – både i privatlivet og i organisationer – og derfor fastholder vi ofte status quo. Men hvordan finder vi så modet til at komme videre, når vi har erkendt, at der er brug for forandring?

    I det følgende afsnit vil jeg prøve at skitsere nogle af de mentale forhindringer jeg personligt møder, når jeg står i en situation, hvor jeg skal række ud til andre. Forhindringer, der står i vejen for, at jeg tager det første skridt i en ny retning, selvom jeg inderst inde ved det er det rigtige at gøre? Måske du kan genkende nogen af dem og har det ligesom mig? Jeg vil også prøve at være tydelig på og gøre dig tryg i, hvad du kan forvente, hvis du overvinder forhindringerne og tager den første kontakt til mig.

    Mentale forhindringer i forbindelse med første kontakt og mit personlige svar på din bekymring

    Ufrivillig fastholdelse

    Forhindring: Hvis jeg kontakter ham, spammer han mig garanteret med endeløse opkald og ligegyldige nyhedsbreve. Det bliver umuligt at komme ud af, hvis jeg erfarer, at vi har brug for noget andet og skal gå en anden vej.”

    Mit svar: “Jeg udsender ingen nyhedsbreve og kontakter dig kun, hvis vi har en aftale om det. Mit mål er at hjælpe og skabe værdi for din organisation. Hvis det viser sig, at du har brug for noget andet end det jeg kan tilbyde, så skilles vores veje i god ro og orden.”

    Fordomme om konsulenter

    Forhindring: “Hvis jeg kontakter ham, forsøger han garanteret at snørre mig med “konsulent-snak” og sælge mig alt muligt, jeg overhovedet ikke har brug for. Han vil til enhver tid hævde, at han – som den eneste – kan skabe mirakler for lige netop min organisation, selvom han ikke har et begreb om, hvad han går ind til. Typisk konsulenter!”

    Mit svar: “Mit mål er at hjælpe og skabe værdi for din organisation. Jeg sælger “ikke sand i Sahara” og tilbyder kun min assistance, hvis jeg oprigtigt tror, at mit bidrag kan gøre en positiv forskel (og det kan jeg kun vurdere på baggrund af et kendskab til jeres virksomhed og jeres nuværende situation). Du har altid muligheden for indhente andre tilbud eller afsøge markedet for andre løsninger – det vil jeg faktisk anbefale dig at gøre.”

    Indre ønske om styrke og selvstændighed

    Forhindring: “Det forventes nok af mig, at jeg burde kunne drive udviklingen i min organisation selv. Og her sidder jeg og surfer efter hjælp. Måske jeg alligevel skulle tage det kursus eller læse den bog, så jeg selv kunne stå i spidsen for processen.”

    Mit svar: “Du er havnet på min hjemmeside af en årsag (ellers ville du ikke læse dette). Hold fast i din indskydelse om at få hjælp til den proces I står overfor – uanset om det er af mig eller en anden udefrakommende kompetence. Det er ikke meningen, vi skal klare alting selv her i livet, og det er modigt at erkende, at man har brug for hjælp til sin udviklingsproces.”

    Frygt for tab af kontrol

    Forhindring: “En ekstern konsulent vil sikkert prøve at “kloge sig” på vores forretning og forsøge at påvirke os med sin egen skjulte dagsorden. I den sidste ende mister vi kontrollen med vores organisationsudvikling, fordi ingen internt har hånd i hanke med processen. Måske jeg bare skulle ansætte en projektleder til at løse udfordringerne. En ansat kan jeg da holde øje med og holde til ilden.”

    Mit svar: “Mit eneste dagsorden er at hjælpe jeres organisation til trivsel og en sund udvikling. Jeg er optaget af at få mennesker til at blive de bedste udgaver af sig selv og få dem til at arbejde sammen så optimalt som muligt. Jeg kender (formodentlig) ikke meget til jeres specifikke forretningsområde. Én af forcerne ved at komme som konsulent udefra, er at kunne se sammenhænge i et nyt lys og kunne bidrage med indsigter, der er usynlige for de ansatte (det ville de også blive for mig på sigt, hvis jeg var en fast del af organisationen). Og så skal jeg i øvrigt ikke til MUS-samtale eller have indbetalt pension:)”

    Modstand mod handling

    Forhindring: “Med et firmaforløb af denne karakter ser vi garanteret frem imod en langvarig og opslidende proces, der i den sidste ende ikke fører os nogen vegne. Suk! Vi har allerede prøvet alt og intet har indtil nu haft den ønskede effekt. (Måske jeg bare skal holde organisationen hen så lang tid som muligt og kigge mig om efter en stilling i en anden organisation, der ikke døjer med vores udfordringer).”

    Mit svar: “Der er udfordringer i alle organisationer og langt de fleste løses – heldigvis – på daglig basis internt i organisationen. En gang imellem er der brug for hjælp udefra til at “puste liv” i organisationen og skabe den nødvendige forandring, der skal til for at bringe jer videre. Der er altid en vej ud af dødvandet, og det kan betale sig at blive ved med at søge. Alternativet til udvikling er altid mere af det samme – og det er jo ikke det du søger.”

    Du kan selv fortsætte listen af forhindringer…

    … for der er sikkert flere – det er der i hvert fald for mig. Pointen er imidlertid, at alle mentale forhindringer bunder i frygt, fordomme og forudindtagethed. Først når du overvinder forhindringerne og tager det første skridt, kan du vurdere om du har fundet en løsning, som du tror på, og om du føler tillid og tryghed ved et samarbejde.

    Ufrivillig fastholdelse

    Forhindring: Hvis jeg kontakter ham, spammer han mig garanteret med endeløse opkald og ligegyldige nyhedsbreve. Det bliver umuligt at komme ud af, hvis jeg erfarer, at vi har brug for noget andet og skal gå en anden vej.”

    Mit svar: “Jeg udsender ingen nyhedsbreve og kontakter dig kun, hvis vi har en aftale om det. Mit mål er at hjælpe og skabe værdi for din organisation. Hvis det viser sig, at du har brug for noget andet end det jeg kan tilbyde, så skilles vores veje i god ro og orden.”

    Fordomme om konsulenter

    Forhindring: “Hvis jeg kontakter ham, forsøger han garanteret at snørre mig med “konsulent-snak” og sælge mig alt muligt, jeg overhovedet ikke har brug for. Han vil til enhver tid hævde, at han – som den eneste – kan skabe mirakler for lige netop min organisation, selvom han ikke har et begreb om, hvad han går ind til. Typisk konsulenter!”

    Mit svar: “Mit mål er at hjælpe og skabe værdi for din organisation. Jeg sælger “ikke sand i Sahara” og tilbyder kun min assistance, hvis jeg oprigtigt tror, at mit bidrag kan gøre en positiv forskel (og det kan jeg kun vurdere på baggrund af et kendskab til jeres virksomhed og jeres nuværende situation). Du har altid muligheden for indhente andre tilbud eller afsøge markedet for andre løsninger – det vil jeg faktisk anbefale dig at gøre.”

    Indre ønske om styrke og selvstændighed

    Forhindring: “Det forventes nok af mig, at jeg burde kunne drive udviklingen i min organisation selv. Og her sidder jeg og surfer efter hjælp. Måske jeg alligevel skulle tage det kursus eller læse den bog, så jeg selv kunne stå i spidsen for processen.”

    Mit svar: “Du er havnet på min hjemmeside af en årsag (ellers ville du ikke læse dette). Hold fast i din indskydelse om at få hjælp til den proces I står overfor – uanset om det er af mig eller en anden udefrakommende kompetence. Det er ikke meningen, vi skal klare alting selv her i livet, og det er modigt at erkende, at man har brug for hjælp til sin udviklingsproces.”

    Frygt for tab af kontrol

    Forhindring: “En ekstern konsulent vil sikkert prøve at “kloge sig” på vores forretning og forsøge at påvirke os med sin egen skjulte dagsorden. I den sidste ende mister vi kontrollen med vores organisationsudvikling, fordi ingen internt har hånd i hanke med processen. Måske jeg bare skulle ansætte en projektleder til at løse udfordringerne. En ansat kan jeg da holde øje med og holde til ilden.”

    Mit svar: “Mit eneste dagsorden er at hjælpe jeres organisation til trivsel og en sund udvikling. Jeg er optaget af at få mennesker til at blive de bedste udgaver af sig selv og få dem til at arbejde sammen så optimalt som muligt. Jeg kender (formodentlig) ikke meget til jeres specifikke forretningsområde. Én af forcerne ved at komme som konsulent udefra, er at kunne se sammenhænge i et nyt lys og kunne bidrage med indsigter, der er usynlige for de ansatte (det ville de også blive for mig på sigt, hvis jeg var en fast del af organisationen). Og så skal jeg i øvrigt ikke til MUS-samtale eller have indbetalt pension:)”

    Modstand mod handling

    Forhindring: “Med et firmaforløb af denne karakter ser vi garanteret frem imod en langvarig og opslidende proces, der i den sidste ende ikke fører os nogen vegne. Suk! Vi har allerede prøvet alt og intet har indtil nu haft den ønskede effekt. (Måske jeg bare skal holde organisationen hen så lang tid som muligt og kigge mig om efter en stilling i en anden organisation, der ikke døjer med vores udfordringer).”

    Mit svar: “Der er udfordringer i alle organisationer og langt de fleste løses – heldigvis – på daglig basis internt i organisationen. En gang imellem er der brug for hjælp udefra til at “puste liv” i organisationen og skabe den nødvendige forandring, der skal til for at bringe jer videre. Der er altid en vej ud af dødvandet, og det kan betale sig at blive ved med at søge. Alternativet til udvikling er altid mere af det samme – og det er jo ikke det du søger.”

    Du kan selv fortsætte listen af forhindringer…

    … for der er sikkert flere – det er der i hvert fald for mig. Pointen er imidlertid, at alle mentale forhindringer bunder i frygt, fordomme og forudindtagethed. Først når du overvinder forhindringerne og tager det første skridt, kan du vurdere om du har fundet en løsning, som du tror på, og om du føler tillid og tryghed ved et samarbejde.

    Tillid og tryghed er en forudsætning

    Hvis du er interesseret i at høre mere om hvad jeg kan tilbyde, så kontakt mig i formularen herunder og/eller book et uforpligtende møde. Jeg glæder mig til at høre mere om din organisation og fortælle hvad jeg kan bidrage med.

    Uforpligtende forespørgsel på organisationsudvikling

    Kontakt mig med dine spørgsmål eller book et uforpligtende møde. Jeg bestræber mig altid på at svare på henvendelser inden for to hverdage.

    vælg hvilken ydelse din henvendelse drejer sig om

      CVR. : 27027636 | Telefon : (+45) 21643716
      Svinget 5, DK-2300 København S

      Send mig en besked i kontaktformularen eller giv mig et ring. Hvis din henvendelse handler specifikt om en af mine ydelser, anbefaler jeg, at du benytter formularen nederst på siderne:

        Privatlivspolitik

        Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

        Cookies

        Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger og udføre statistik. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Hjemmesiden benytter cookies fra:

        Google Analytics (statistik)
        Wistia (video)

        Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

        Hvis du sletter eller blokerer cookies kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

        Personoplysninger

        Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold eller øvrig brug af services via websitet.

        Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger:

        • Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon,
        • Dit IP-nummer,
        • Geografisk placering
        • hvilke sider du klikker på (interesser).

        I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, virksomhedsnavn mm. Det vil typisk være i forbindelse med henvendelse via én af hjemmesidens kontaktformularer.

        Sikkerhed

        Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

        Formål

        Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og til at optimere vores services og indhold. Oplysningerne kan desuden bruges til at svare på din henvendelse/forespørgsel.

        Periode for opbevaring

        Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

        Videregivelse af oplysninger

        Data om din brug af websitet, videregives til tredjeparter - primært Google Analytics - i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om “Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til statistik.

        Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

        Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

        Indsigt og klager

        Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@bonafiderecords.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

        Udgiver

        Websitet clausfrovin.com ejes og publiceres af:

        Bona Fide Records
        v/ Claus Frovin
        Svinget 5, 4. th.
        2300 København S
        Telefon: 21643716
        Email: info@bonafiderecords.dk

        Accepter hjemmesidens brug af cookies ved at trykke på OK og/eller læs vores privatlivspolitik